Skip to main content

Od lat takie firmy jak Google pracują nad bezpieczeństwem użytkowników w internecie, zachęcając właścicieli stron internetowych do wdrożenia bezpieczniejszego protokołu HTTPS. Z wydaniem przeglądarki internetowej chrome w wersji 68 wiele się zmieniło. Dzięki tej aktualizacji każda strona internetowa bez certyfikatu SSL została oznaczona jako „niezabezpieczona”.

Od tego momentu w prosty sposób można zidentyfikować bezpieczne i niezabezpieczone strony internetowe. Część użytkownicy odwiedzających niezabezpieczone strony zaczęli z nich wychodzić. Podczas gdy strony internetowe nie były mniej bezpieczne niż wcześniej, nowy środek bezpieczeństwa działał dokładnie tak, jak zamierzano, aby zachęcić ludzi do zabezpieczania, weryfikacji i tym samym zaufania stron internetowych.

Co to jest certyfikat SSL?

Zaczynają od podstaw, certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) to plik elektroniczny, który służy do uwierzytelniania witryn internetowych i szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem. Certyfikaty SSL są często używane do zabezpieczania połączeń z witrynami internetowymi, takimi jak klasyczne strony internetowe, sklepy internetowe, banki i witryny rządowe, które przetwarzają dane użytkowników, a także hasła i numery kart kredytowych. Certyfikat SSL jest wydawany przez różne organizacje, które potwierdzają, że dana witryna jest rzeczywiście tą, za którą się podaje. Gdy przeglądarka internetowa nawiąże połączenie ze stroną www, która ma certyfikat SSL, dane są szyfrowane i przesyłane bezpiecznie między przeglądarką a serwerem.

Certyfikat ssl a pozycjonowanie strony www

Kto powinien posiadać certyfikat ssl?

Zasadniczo każda nowoczesna witryna internetowa, która przetwarza jakiekolwiek dane użytkowników, powinna posiadać certyfikat SSL. To szczególnie ważne dla stron internetowych, które przyjmują płatności online lub przechowują hasła i inne poufne informacje. Posiadanie certyfikatu SSL pomaga zwiększyć zaufanie użytkowników do witryny i zapobiega przechwytywaniu danych przez osoby trzecie podczas ich przesyłania.

Warto wiedzieć, że według ostatniej ankiety przeprowadzonej przez HubSpot, aż 82 procent respondentów stwierdziło, że opuści stronę internetową, która nie jest bezpieczna. Oznacza to, że 8 na 10 użytkowników przeglądarki chrome (czyli najpopularniejszej przeglądarki internetowej) potencjalnie opuści Twoją stronę internetową, jeśli nie będzie odpowiednio zabezpieczona. Warto wprowadzić certyfikat SSL i pokazać użytkownikom/swoim klientom, że dbamy o ich bezpieczeństwo — na każdym poziomie. Bez wdrożenia protokołu SSL witryna internetowa danej firmy wydaje się znacznie mniej wiarygodna i bezpieczna.

Certyfikat ssl a pozycjonowanie strony internetowej

Certyfikat SSL przyczynia się również do lepszego rankingu w wynikach wyszukiwania. Liczne badania i testy wykazały korelację między HTTPS a wyższymi rankingiem strony internetowej, nawet sam google potwierdza, że ​​wdrożenie protokołu SSL zapewnia wzrost w rankingu wyszukiwania wyszukiwarki google. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna posiada certyfikat SSL, może ona być wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania niż te same witryny bez certyfikatów SSL. To może prowadzić do większej ilość wejść na Twoją witrynę www, co może przyczynić się do zdobywania nowych klientów.

Jakie są główne zalety posiadania certyfikatu SSL na stronie internetowej?

  • Zwiększenie bezpieczeństwa strony internetowej
  • Zwiększa wiarygodność i zaufanie do strony
  • Wpływa pozytywnie na SEO, co z kolei poprawia ranking domeny w wyszukiwarce google
  • Chroni stronę internetową przed hakerami
  • Zabezpiecza płatności online na stronie

Artykuł był pomocny? Oceń go!

Kliknij w gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Ilość ocen 3

Brak ocen! Oceń artykuł jako pierwszy